Inglês

Publicado por Nataly Melo 17/02/2020 - 8:50 AM
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SIMULADO DE INGLÊS
SIMULADO DE INGLÊS

Simulado com questões de Inglês para concursos.

1. (UFF/COSEAC) - According to Motta-Roth (2008), the Critical Genre Pedagogy sees the process of teaching/ learning as situated. That means it’s necessary to contextualize content and syllabus based on educational, cultural, social, and political imperatives, connecting individual experience to social experiences as well as social historic conditions of production, distribution and consumption of texts in society. A good example of genre pedagogy in use can be seen when the teacher proposes:
2. (UFF/COSEAC) - Larsen-Freeman (2003, p. 34) asserts that “there is much more of concern in the teaching and learning of grammar than whether or not students produce grammatical forms accurately” and she goes on to say that “the complexity is partly captured by the fact that form is only one of three dimensions, all of which play a
part in grammaring”. The other two dimensions she refers to are:
3. (UFF/COSEAC) - Still in practical terms, focusing on lexical terms may be a challenge for the teacher and the student. Penny Ur (2012, p. 69) alerts teachers to the importance of revising vocabulary instead of testing students on it so as to “consolidate and deepen students’ basic knowledge”. It’s important to focus the revision on single-items as well as items in context, using a wide range of exercises, which means, for example:
I conducting dictations.
II having students brainstorm in groups.
III doing a quick bingo.
IV composing stories together.
V finding collocations on websites or dictionaries. 
The alternative that best matches the exercises suggested above with their target language is:
4. (FURB) - Ao se trabalhar textos diversos com os alunos, o professor de língua inglesa pode conduzi-los dando pistas para que eles encontrem significados de palavras desconhecidas, seja pelo contexto ou por seu conhecimento prévio da língua, no lugar de traduzirem palavra por palavra. Duas estratégias de leitura muito
conhecidas são Skimming e Scanning, utilizadas de acordo com o objetivo da leitura. Considerando tais estratégias, analise o que segue:
I Percepção de elementos tipográficos: fotografias, números, datas, fonte do texto etc.;
II Busca por informações detalhadas, já sabendo o que se procura;
III Leitura rápida, sem deter-se a um ponto específico;
IV Busca por palavras-chave e em destaque;
V Observação da estrutura textual;
VI Realização de Inferências;
VII Antecipação.
São estratégias referentes a Skimming as expostas em:
5. (UFF/COSEAC) - In practical terms, focusing on a grammar topic may be a challenge for the teacher and the student.
Using the Passive Voice as mere example, LarsenFreeman (2003, p. 47) states that “the ultimate challenge of the passive voice is not form” because “although it is a grammatical form, it is not the form that presents the learning challenge”. In her example, focusing on form, teachers may mistakenly choose to introduce the passive as a transformed version of the active, implying they are interchangeable or that all
passive sentences include the agent, which is definitely not the case. A good alternative to teaching through form could be to:
6. (FURB) - Em língua inglesa, são elementos articuladores do discurso:
I adjetivos;
II advérbios;
III conjunções;
IV numerais;
V pronomes.
Está CORRETO o que se afirma em:
7. (FUNRIO) - Choose the correct matching.
8. (IFMS) - Identifying connectors can be a very useful reading strategy when using an ESP approach. As cohesion devices, they link ideas within sentences and between them. Analyze the alternatives and choose the one that is grammatically correct.
9. (FURB) - Leia as orações a seguir:
1. Preciso comprar outro mouse, pois este já está estragado.
2. Por gentileza, gostaria de dois hambúrgueres da promoção.
3. Vamos dar um up nos projetos nesta semana.
4. Não esqueça de deletar a pasta quando terminar a tarefa no computador
Pode-se afirmar que:
I Há nos enunciados um tipo de estrangeirismo chamado galicismo, no qual palavras de origem inglesa são empregadas com grande frequência na língua portuguesa.
II Pode-se afirmar que apenas 1 e 2 sofreram o que se pode chamar de aportuguesamento’, isto é, quando a palavra inglesa sofre uma espécie de adaptação de grafia e de pronúncia para o Português.
III Em 4, há a adaptação de um verbo em Inglês para o Português, em primeira conjugação, como todos os outros verbos que passam por esse mesmo processo.
Está CORRETO o apresentado em:
10. (IFMS) - According to Kumaravadivelu (2001), “The postmethod learner is an autonomous learner. The literature on learner autonomy has so far provided two interrelated aspects of autonomy: academic autonomy and social autonomy”.
Choose the alternative that corresponds to the author’s idea of autonomy:
11. (FUNRIO) - Listening is one of the four language skills and it involves understanding spoken language. Choose the set that describes some of the features of the listening process.
12. (IFMS) - In his attempt to find a definition for a postmethod pedagogy, Kumaravadivelu (2001) states that an option is to look at the term and consider it a “pedagogy of particularity, practicality, and possibility”. Which of the alternatives below represents the author’s idea of practicality?

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